LinkedIn-gebruikers kunnen hun update-berichten op het zakelijke sociale netwerk binnenkort voorzien van afbeeldingen, documenten en presentaties.

Dat maakte LinkedIn donderdag bekend. De zakelijke sociale netwerksite had onlangs al de mogelijkheid geïntroduceerd om profielen uit te breiden met 'rich media' als afbeeldingen en presentaties.

Nu komt die functie ook beschikbaar voor 'updates', korte berichten die gebruikers kunnen invoeren op de homepage, om ze vervolgens te delen met contacten of het hele sociale netwerk.

Video's

De ondersteunde bestandssoorten variëren van afbeeldingen tot tekstdocumenten en volledige presentaties. Ook kunnen gebruikers video's toevoegen die bijvoorbeeld op Youtube zijn gezet, door een url aan het updatebericht te koppelen.

De nieuwe functie is inmiddels beschikbaar in de Verenigde Staten, maar Nederlandse LinkedIn-gebruikers lijken nog even geduld te moeten oefenen. In een blogbericht laat LinkedIn weten dat de functie in de loop van de komende weken wereldwijd beschikbaar wordt gesteld.

LinkedIn viert dit jaar zijn tiende verjaardag. Onlangs liet het sociale netwerk weten dat het 4 miljoen Nederlandse leden telt.