Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Maandag 29 mei 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Dit vinden jullie van het in 2035 in te voeren verbod op benzine- en dieselwagens

Dit vinden jullie van het in 2035 in te voeren verbod op benzine- en dieselwagens

Door onze interactieredactie

27 mrt 2023 om 19:41
nujij comment287 reacties
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
Elke dag kun je lezen wat mensen van het nieuws van de dag vinden. Vandaag: dit zeggen jullie op ons reactieplatform NUjij over het Europese verbod op benzine- en dieselwagens dat vanaf 2035 ingevoerd kan worden. De EU-landen, waaronder Duitsland, hebben daar maandag mee ingestemd.

Gebruiker Dinosaurus zegt:

"Ik ben benieuwd of in 2035 het elektrisch netwerk dan ook zodanig aangepast zal zijn zodat het al die elektrische auto’s aankan. En ik ben ook benieuwd of er in Nederland, laat staan Europa dan ook genoeg laadpalen zullen zijn.

Ik ben namelijk niet zo heel optimistisch hierover. Ten eerste moet het materiaal ervoor gekocht worden, mits er genoeg materiaal daarvoor bestaat. Dan is het ook de vraag hoe goed het voor het milieu is om al dat materiaal te produceren.

En ten tweede, zelfs als we genoeg materiaal ervoor hebben, is er dan wel genoeg mankracht om alles aan te leggen en te verbouwen? Ook dat zie ik niet zo optimistisch in."

Gebruiker citha zegt:

"En hoe wil de EU het stroomnet voor al deze elektrische auto's geschikt maken? Mensen die er verstand van hebben zeggen dat wanneer nu in een niet al te grote straat er een auto of 10-15 tegelijk aan de laadpaal aangesloten worden de stroom in die straat uitvalt...... Tel uit je winst. En over winst gesproken. Dan moeten onze auto-makers de prijzen van electrische auto's ook eens wat meer binnen het bereik van Jan Modaal gaan brengen. En niet aankomen met occasions want die accu's van die dingen van nu gaan niet lang genoeg mee."

  • Europees verbod op benzine- en dieselwagens kan vanaf 2035 ingevoerd worden
    Zie ookEuropees verbod op benzine- en dieselwagens kan vanaf 2035 ingevoerd worden

Gebruiker WD_9d851c2f zegt:

"Prima hoor. Ik ben toch wel razend benieuwd, hoe men de komende 10 jaar ervoor gaat zorgen, dat de infrastructuur er klaar voor is.
Ik bedoel, de laadpalen, elektriciteitsnet met afdoende capaciteit, plus dat de bijbehorende auto’s stukken goedkoper moeten gaan worden. Zijn nu niet betalen, althans het gros niet. Laat staan, datmen in staat is het batterij-probleem en grondstoffen daarvoor kan oplossen voor die tijd. Maar goed, we gaan het zien, of niet. Indien niet, dan zien we ook wel".

Gebruiker NUjijgebruiker_ebdcdcbece zegt:

"Ik heb er verstand van. En het stroomnet kan het prima aan als de auto’s slim geladen worden (dus niet of langzamer in de piek). Ook worden de auto’s echt goedkoper. Ooit vond je de eerste iPhone waarschijnlijk ook vrek te duur, inmiddels heeft iedereen een geavanceerde smartphone. Met auto’s duurt dat vanwege de omlooptijd uiteraard langer, maar het gaat echt gebeuren binnen. Een jaar of 5 a 10 dat het betaalbaar wordt voor de meeste mensen. Of waarschijnlijk goedkoper zelfs. Bedenk wat je nu betaald. En dat dit ook nog eens het milieu belast. Je opmerking over batterijen klopt trouwens niet, die van de meeste fabrikanten gaan honderdduizenden kilometers mee. En er zit ook nog ontwikkeling in. Kortom: het gaat echt goedkomen. En ja er moeten dingen opgelost worddn, maar we rijden niet morgen allemaal elektrisch, dus we hebben nog een paar jaar."

Ook je licht laten schijnen op dit onderwerp? Klik dan hier. De bovenstaande reacties zijn weergegeven zoals ze geplaatst zijn door de gebruikers. De redactie van NU.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele taalfouten.

Heb je dit artikel gevonden via Net binnen? Je kunt vergelijkbare stukken elke dag via het knopje NUjij onder in je app vinden.

Ga gratis verder

Log in of registreer gratis op NU.nl en krijg toegang tot extra artikelen

Beeld: ANP
nujij comment287 reacties
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail

Lees meer over:

NUjij

NUjij: Uitgelichte reacties

Reactantje
27 mrt 2023 om 20:00
Iedereen kan wel bezwaren zien , maar voor klimaat en natuur zullen we wel moeten. Of we willen of niet.Betaalbaar gaan ze echt wel worden , kwestie van tijd Laadstations zullen er dan wel voldoende moeten zijn , maar in het ontwerpbesluit dat er nu ligt is daar inderdaad aan gedacht. Jammer dat de media hier geen aandacht aan besteedt. De nieuwe laadstations krijgen zelf grote accupakketten waar je je ev uit oplaadt. De benodigde stroom wordt dan over langere tijd uitgesmeert. En niet iedereen rijdt toch iedere dag z'n accu leeg? Als je thuis kunt laden , dan uiteraard slim en zoveel mogelijk uit eigen pv-panelen.'t Is een kwestie van willen ....
Respect: 👍 10Reacties: 💬 3
Reageer
nujij commentBekijk alle reacties


Aanbevolen artikelen


NUjij-reacties

nujij comment287 reacties

Net binnen

  • 23:26
    NAVO-handhavers lopen brandwonden en botbreuken op bij conflict in Kosovo
  • 22:52
    Derde verdachte opgepakt voor dodelijke steekpartij op festival in Amsterdam
  • 22:13
    VideoDierenactivisten redden kitten uit regenpijp in Beiroet
  • 21:30
    Nederland beperkt samenwerking met Oeganda wegens omstreden antihomowet

Meest gelezen

  • 1
    In Spanbroek ontvoerde man na drie dagen aangetroffen in Beverwijk
  • 2
    Koeman passeert Cillessen en Ajax-trio bij Oranje voor Nations League-eindronde
  • 3
    Grootouders reizen stad en land af om op kleinkinderen te passen
  • 4
    Speelsters Ajax spraken met directie over afblazen huldiging: 'Dit was niet goed'
  • 5
    Pakketje ophalen bij de buurtwinkel? Winkelier zit ermee in zijn maag


Nieuwsvideo's

  • Dashcam filmt hoe auto door natuurbrand rijdt in Canada
    Dashcam filmt hoe auto door natuurbrand rijdt in Canada
  • Dierenactivisten redden kitten uit regenpijp in Beiroet
    Dierenactivisten redden kitten uit regenpijp in Beiroet
  • Duitse supporters bestormen veld, maar juichen te vroeg
    Duitse supporters bestormen veld, maar juichen te vroeg
  • Chauffeur en passagier schieten op elkaar in rijdende bus in VS
    Chauffeur en passagier schieten op elkaar in rijdende bus in VS

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Privacy instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker
  • Privacy instellingen

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden