Webwinkel Bol.com biedt vanaf dinsdag kinderkleding aan van webwinkel Brandkids.nl.

Dat maken beide bedrijven maandag bekend. Brandkids verzorgt sinds deze week een groot deel van het assortiment baby- en peuterkleding op Bol.com. Het is voor het eerst dat de webwinkel kleding verkoopt.

Het merk Brandkids is in april 2013 opgericht en exploiteert webwinkels voor kindermode in Nederland, Duitsland, België en Engeland. 

"Als je amper een jaar later benaderd wordt door een gerenommeerde partij als Bol.com, dan is dat zeker een bevestiging dat we heel goed bezig zijn", meent mede-oprichter Hans Lormans.

Assortiment

In de webwinkel is nu onder meer kinderkleding van Mexx, Tommy Hilfiger, Esprit en American Outfitters te koop. Ook andere aanbieders brengen voortaan hun kleding via Bol.com aan de man. 

Het assortiment wordt met twintigduizend kledingstukken van meer dan vijftig merken uitgebreid. Het gaat om kleding van de kleinste maten tot maat 116. 

Lat

Lormans benadrukt dat een van de grootste Nederlandse webwinkels de lat hoog legt op het gebied van technologie, logistiek en klantenservice. "Maar we kwamen glansrijk door de test."

Mede-oprichter Peter Sorber zegt met de samenwerking een volgende stap richting schaalgrootte te zetten. "Je hebt een flinke omvang nodig om te kunnen blijven investeren in technologie en om scherpe tarieven te bedingen bij vervoerders."

Bol.com hoopt door de verkoop van kleding "nog meer ouders" aan te spreken. Sinds 2011 verkopen ruim zevenduizend kleine en grote winkeliers via dit verkoopkanaal. Volgens het bedrijf kunnen zij hun bereik en omzet op die manier vergroten.

Achtergrond: Bol.com blijft groeien