De Amsterdamse startup The Cloakroom breidt uit naar Scandinavië.

Het bedrijf gebruikt een investering van 1 miljoen euro om dit jaar showrooms in Scandinavië te openen. 

Mannen kunnen op de site van de startup een korte enquête invullen en vervolgens gratis een adviserend gesprek met een persoonlijke stylist voeren. Daarna stelt deze stylist een doos met drie outfits samen. 

De kleding wordt vervolgens zonder verzendkosten verzonden. Thuis kan de consument de kleding passen en betalen voor de kledingstukken die hij wil houden. Het pakket wordt dan weer opgehaald.

Kopenhagen

De eerste Scandinavische vestiging zal in het centrum van Kopenhagen verschijnen. Oprichters Asbjørn Jørgesen en Kasper Brandi Petersen noemen de keuze voor Denemarken logisch, omdat beiden een Deens achtergrond hebben.

In de showroom aan de Store Kongensgade kunnen Deense klanten met een whisky in de hand persoonlijk advies krijgen.

De startup bediende sinds februari al een groot aantal Deense klanten. Maar omdat de Deense markt zo belangrijk is worden, opent The Cloakroom er nu ook een eigen showroom.

Op dit moment werken al drie Denen bij de startup. Aan het einde van de maand zullen dat er negen zijn. In december moet het Deense team uitgebreid zijn naar rond de twintig mensen.

Investering

Onlangs haalde het bedrijf een investering van 1 miljoen euro op bij investeerders Hein Pretorius van Naspers, Sitar Teli van Connect Ventures en Kees Koolen van Booking.com en Uber. 

De oprichters willen met dit geld hun maandelijkse groei van 30 procent realiseren en verder uitbreiden binnen Europa. Na de Deense vestiging, volgt een showroom in Zweden.

The Cloakroom werkt onder meer samen met de merken Hugo Boss, Tiger of Sweden en Tommy Hilfiger.

Startup lanceert modeplatform | In badjas winkelen in De 9 straatjes