De Nederlandse startup Kidswatcher heeft opnieuw een succesvolle crowdfundingsronde achter de rug. Binnen drie dagen werd het doelbedrag van 150.000 euro opgehaald.

Donderdag ging de campagne via Symbid Crowdfunding online. Zaterdag kon deze worden gesloten, nadat 82 investeerders het beoogde kapitaal binnenbrachten.

Eerder slaagde de startup er al in om binnen twee dagen 180.000 euro aan investeringen binnen te halen. Dit bedrag werd toen aangewend om een prototype te ontwikkelen. Met dit nieuwe kapitaal wordt het horloge daadwerkelijk in productie genomen.

Kidswatcher maakt kinderhorloges, waarmee kinderen via het mobiele gsm-netwerk en wifi gelokaliseerd kunnen worden. Ouders kunnen via een app in de gaten houden waar hun kind uithangt.

Succes

Oprichter Erik Recter probeert het succes van de publieksfinanciering te verklaren. "Kidswatcher spreekt investeerders aan, het is schaalbaar naar het buitenland, en we bouwen alles zelf. Er is nog niemand in de wereld in staat geweest om een dusdanig kleine betrouwbare locator te bouwen.’’

De richtprijs van het horloge is 129 euro. Daarnaast moet voor de service een maandelijkse abonnementsprijs van 6 tot 8 euro worden betaald. Vanaf 17 mei is het mogelijk een pre-order te plaatsen.

Zie ook: vier vragen over crowdfunding | Lees meer over het starten van een eigen bedrijf