De Amsterdamse startup Casengo heeft een investering van 1,5 miljoen euro ontvangen van een consortium van Europese investeerders.

Dit meldt Casengo dinsdag. De investering werd geleid door de Nederlandse investeringsmaatschappij Henq.

Casengo verkoopt een cloudprogramma waardoor bedrijven vragen van klanten kunnen beantwoorden. Inmiddels heeft Casengo, dat in december 2012 werd opgericht, wereldwijd 2300 bedrijven als klanten.

Herman Hintzen, directeur bij Henq, benadrukt dat het net zo belangrijk wordt om bestaande klanten te behouden als nieuwe te werven.

“Klantenservice is een enorme groeimarkt. Met Casengo kunnen zelfs kleine bedrijven de reacties naar klanten enorm verbeteren. Casengo heeft het programma van de grond af opgebouwd als een internationaal meertalig platform. Dat maakt het anders dan de vooral Amerikaanse concurrenten.”

Casengo werd opgericht door de broers Floris en Thijs van der Veen. Eerder startten zij al Livecom in 2003, dat nu wordt gebruikt door bedrijven zoals Philips, BMW en ABN Amro.