Startup Apostle haalt drie ton op

Het sociale mediaplatform Apostle heeft 300.000 euro groeikapitaal binnengehaald. De Limburgse ontwikkelingsmaatschappij Liof en een lokale Rabobank investeren in de startup.

Dat meldt de website Sprout woensdag.

Apostle helpt bedrijven om te gaan met sociale media. De software moet ervoor zorgen dat personeel namens het bedrijf veilig kan Facebooken en Twitteren. Werkgevers kunnen bijvoorbeeld de berichten op de profielen van het bedrijf redigeren en monitoren.

Met het geld wil oprichter Koen Jordaans de software verder ontwikkelen. Apostle wil er een kennisbank met gebruiksaanwijzingen en goede voorbeelden aan toevoegen in verschillende talen.

Internationaal

Ook hoopt Jordaans te kunnen profiteren van de nationale en internationale kennis van Liof. Zo richt hij zich op een introductie in Denemarken, Duitsland en Australië. Ook Brazilië zou tot de mogelijkheden behoren.

Het bedrijf heeft nu dertien medewerkers in dienst en verwacht een jaaromzet van 700.000 euro. Jordaans denkt met de juiste partners zelfs "makkelijk 9 ton" binnen te kunnen halen. De software is sinds vorig jaar september beschikbaar.

Lees meer over:
Tip de redactie