Vijftien studenten van Tilburg University nemen woensdag de lift om letterlijk een 'elevator pitch' te houden.

De studenten mogen in de lift hun bedrijfsplan ontvouwen en aanprijzen bij een deskundige. Het gaat om ideeën op het gebied van media, arbeidsmarkt, duurzaamheid en gezondheidszorg.

De lift bevindt zich in het Koopmansgebouw, het hoogste gebouw op de Tilburg University Campus. De studenten hebben zo elf verdiepingen, oftewel ongeveer 45 seconden, om hun pitch te houden.

De deskundigen zijn Carianne Receveur van Randstad Divisie Techniek , Antoine Hendrikx van Sanoma Ventures, Daan Schipper, verantwoordelijk voor Sustainable Business Development bij Rabobank en Joep de Groot, lid van de Raad van Bestuur van CbusineZ.

De winnaar gaat naar huis met een iPad. De elevator pitch is een initiatief van de studentenstichting Integrand in samenwerking met Tilburg Center of Entrepreneurship TCE en Starterslift.

Doel is het ondernemerschap onder studenten van Tilburg University extra te stimuleren.

Zie ook: Amsterdamse studenten adviseren startups | Studenten bestormen speelgoedketens | Ondernemersweek wil studenten inspireren