Sanoma Ventures investeert in het platform Wugly.nl. Op deze site worden lokale winkels beoordeeld door consumenten. Ze kunnen er winkelervaringen lezen en delen.

De investeringstak van het Finse mediabedrijf neemt een belang van 25 procent in de beoordelingspagina. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Met het geld worden een vernieuwde website en een app gelanceerd. De bètaversie van de nieuwe site is al beschikbaar voor pc’s en tablets. De mobiele site en de app volgen later. 

Ook is het de bedoeling dat het platform de grens over gaat en in de herfst in België wordt gelanceerd.

Naamsbekendheid

"Met Sanoma hebben we een strategische partner aan boord gekregen waarmee Wugly snel meer naambekendheid kan krijgen en waarmee we ons platform naar het volgende level kunnen krijgen", zegt directeur en oprichter Frank Quix.

Het platform gaat bijvoorbeeld samenwerken met Sanoma’s vergelijkingssite Kieskeurig.nl. Ook verwacht Quix beter consumenten te kunnen bereiken en sneller te kunnen investeren in nieuwe markten.

Offline en online

Sanoma Ventures wil op zijn beurt graag een brug slaan tussen offline en online winkelen. "Wugly heeft een waardevol platform met winkelbeoordelingen opgebouwd dat daarin een belangrijke rol kan vervullen."

In 2013 heeft de site ruim 175.000 beoordelingen verzameld. Daarmee zijn er nu in totaal bijna een half miljoen reviews op het platform te bekijken. 

Het platform is in 2010 opgericht door marktonderzoeker Q&A Research & Consultancy. Dit bureau organiseert ook de Beste Winkelketen-verkiezing.

Lees ook: Startup koppelt freelancers en opdrachtgevers | Startup lanceert modeplatform