De Nederlandse reiswebsite Travelbird breidt in 2014 fors uit. De startup kan zeven nieuwe Europese landen aan zijn lijstje toevoegen.

Het bedrijf zal volgend jaar ook sites opzetten in Noorwegen, Zweden, Finland, Italië, Polen, Ierland en het Verenigd Koninkrijk.

Voor deze groep landen is gekozen, omdat ze in de buurt liggen van de landen waar Travelbird nu al actief is. Bovendien wonen er niet alleen potentiële klanten, de landen hebben volgens het bedrijf ook interessante bestemmingen.

De online reisaanbieder biedt sinds de start in 2010 elke dag een selectie reizen aan. Bezoekers kunnen de trips via de site of app boeken. 

In de afgelopen drie jaar werd de site al in acht andere landen gelanceerd, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Spanje en Denemarken. Travelbird heeft de ambitie om de grootste reisaanbieder van Europa te worden.

Eigen geld

Travelbird kon tot nu toe met eigen geld groeien van twee naar 170 medewerkers. Inmiddels heeft het jonge bedrijf een jaaromzet van 50 miljoen euro. 

Ook deze uitbreiding kan de startup nog met eigen middelen financieren. Het is vooralsnog niet nodig om met externe financiers in gesprek te gaan. De oprichters denken in het komende jaar nog harder te groeien.