HEERENVEEN - Ingrid Paul presenteerde donderdag in Heerenveen de nieuwe sponsor van haar schaatsploeg. Het goede nieuws werd niet veel later overschaduwd door het bericht dat de naam DPA Financial People komend weekeinde tijdens wereldbekerwedstrijden in Heerenveen nog niet op het tenue van Ids Postma en Gretha Smit zal prijken.

De nieuwe geldschieter zit in het vaarwater van bondssponsor Deloitte & Touche. "Er zijn afspraken dat er geen reclame-uitingen op de pakken komen van conflicterende bedrijven'', legde topsportcoördinatoir Ab Krook namens de KNSB uit. "Het is een vervelende situatie, want we zijn blij dat zo'n kwalilitatief goed team met een goed bedrijf in zee gaat. Daarom is het probleem voorlopig geparkeerd. Na 1 december volgen er gesprekken.''

Turijn

DPA Financial People heeft zich tot en met de Winterspelen van Turijn 2006 aan Ingrid Paul verbonden. Zij is zelf verantwoordelijk voor de samenstelling van haar ploeg die op dit moment bestaat uit Ids Postma en Gretha Smit. De nieuwe sponsor, specialist in financieel-administratieve expertise, streeft ernaar het team op termijn aan te vullen met talentvolle schaatsers met het oog op de Spelen van Turijn.

Paul kondigde tijdens wereldbekerwedstijden in Erfurt afgelopen weekeinde al aan dat ze bijna rond was met een geldschieter voor haar ploeg. "Van deze sponsor krijgen we de kans en tijd om talenten op te sporen en hen de mogelijkheid te geven zich te ontwikkelen. De recente tendens van kostbare lange trainingskampen, vertroetelende begeleiding en buitensporige salarissen zullen wij niet volgen. Wij doen het op onze eigen manier'', zei ze donderdag tijdens de presentatie in Heerenveen.

No-nonsense

DPA-directeur Peter Smit vond dat zijn bedrijf past bij de uitstraling die het Team-Paul heeft. "No-nonsense, onafhankelijk en op basis van daadwerkelijk resultaat verwachtingen overtreffen. Die instelling herkennen we in Ingrid, Gretha en Ids. We verbinden graag onze naam aan hen'', aldus Smit.