AMSTERDAM - Ilse Media gaat de Nederlandse coureur Christijan Albers sponsoren. Albers komt dit seizoen uit voor het Minardi F1-team. Op de Minardi komt het NU.nl-logo, tevens op het pak van Albers en op de pitmuur. NU.nl verbindt daarmee haar naam en logo aan Nederlands jongste Formule-1 talent.

"Met actueel Formule 1-nieuws voorzien we in de wens van talrijke F1-liefhebbers," aldus hoofdredacteur Rogier Swagerman. "NU.nl wordt vooral op werkdagen veelvuldig bezocht, maar met het Formule 1-nieuws bieden we juist de weekend-bezoeker en dus de F1-fans iets extra's."

Voor Paul Molenaar, algemeen directeur van ilse media, was het sponsoren van Albers een makkelijke beslissing: "Er zijn veel raakvlakken tussen Christijan en NU.nl, maar de duidelijkste is natuurlijk snelheid. NU.nl is door haar snelle nieuws en snelle site de nummer 1 nieuwssite geworden. Bovendien is ook sport een belangrijk onderdeel van NU.nl."

Christijan Albers is zelf erg te spreken over de samenwerking. "We hadden al een goede relatie met de ilse media groep en ik vind het fantastisch dat NU.nl dit seizoen achter me staat."

NU.nl zal overigens ook haar lezers en klanten gaan betrekken in de sponsorship van Albers. "De verwachting is dat wij nog wel met een speciaal evenement zullen komen rondom Formule 1 en Christijan Albers," aldus Molenaar. "Details kunnen we nog niet geven, maar met het management van Albers zijn diverse opties besproken. En welke ook doorgaat: fun wordt het altijd."