Supermarktketen Jumbo wordt naast De Lotto de tweede hoofdsponsor van de gecombineerde schaats- en wielerploeg waarin de huidige schaatsploeg BrandLoyalty en het wielerteam Belkin opgaan.

Dat bericht De Telegraaf. Jumbo zal jaarlijks ongeveer 3,5 miljoen euro steken in het project.

De Lotto en Jumbo zijn vanaf woensdag de nieuwe hoofdsponsors van de schaatsploeg van coach Jac Orie.

Bij de NK afstanden vanaf 31 oktober zullen schaatsers als Sven Kramer, Kjeld Nuis en Stefan Groothuis voor het eerst in hun nieuwe pak te zien zijn.

Per 1 januari zal het huidige Belkin Pro Cycling Team ook verder gaan als TEAMLottoNL. Voor dat wielerteam zullen onder anderen Wilco Kelderman, Laurens ten Dam en Robert Gesink gaan fietsen.

BrandLoyalty fungeert als subsponsor van de gecombineerde formatie. De equipe zal gaan werken met een budget van ruim 10 miljoen euro.

Onderhandelingen

Op de tweede rustdag van de Tour de France, half juli, bevestigden alle partijen voor het eerst dat er gesproken werd over een samenwerking.

De wielerploeg was op zoek naar een nieuwe sponsor, omdat het Amerikaanse Belkin medio juni aankondigde te stoppen als geldschieter. Belkin was pas sinds medio 2013 sponsor van het team.

Afgelopen maandag, na onderhandelingen over onder meer de invulling van het teammanagement, werden de contracten getekend en werd tevens de naam 'TEAMLottoNL' naar buiten gebracht.