Autofabrikant Opel is de komende vier jaar hoofd- en shirtsponsor van Feyenoord.

Dat heeft de Rotterdamse voetbalclub maandag op een persconferentie bekendgemaakt.

Naast het eerste elftal sponsort Opel ook de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord voor de periode 2013-2017.

Opel is de opvolger van verzekeraar ASR die de laatste maanden van dit seizoen de plaats op het shirt al afstond aan Diergaarde Blijdorp.

Het Duitse merk was tussen 1984 en 1989 ook al sponsor van Feyenoord.

Sterke merken

"Het is mooi en goed voor de uitstraling van onze club dat zo'n gerenommeerd merk zich met een meerjarig contract nadrukkelijk aan ons wil verbinden", aldus commercieel directeur Mark Koevermans van Feyenoord.

"De lange geschiedenis die Opel en Feyenoord reeds met elkaar hebben bewijst bovendien dat het twee sterke merken zijn die ook heel goed bij elkaar passen. We zijn ervan overtuigd dat we met Opel de best denkbare partner voor de komende jaren hebben."

Karl Howkins, algemeen directeur Opel Nederland, was al net zo enthousiast: ''Beide merken zijn vastberaden in hun ambitieuze plannen om te groeien naar een succesvolle toekomst.''