Armstrong tekent geen beroep aan en is Tourzeges kwijt

LAUSANNE - Lance Armstrong heeft de daad bij het woord gevoegd. De gevallen wielrenner heeft geen beroep aangetekend bij het internationaal hof van sportarbitrage CAS, meldde het secretariaat van het Zwitserse tribunaal vrijdag.

Het betekent dat de Amerikaan definitief zijn zeven overwinningen in de Tour de France kwijt is.

Het Amerikaanse antidopingbureau Usada bracht eerder dit jaar een onthullend rapport naar buiten over systematische doping in de wielerploeg van Armstrong. De Amerikaan, die dopegebruik altijd heeft ontkend, weigerde zich te verweren tegen de aantijgingen.

De internationale wielrenunie UCI besloot op 22 oktober Armstrong zijn tourtitels te ontnemen. Op 6 december kreeg de voormalig wielerheld dat besluit officieel binnen. Hij had formeel 21 dagen om beroep aan te tekenen bij het CAS. De termijn was donderdagavond verstreken.

Lees meer over:

Transfercarrousel Formule 1

Transfercarrousel Formule 1
Welke coureur rijdt waar in 2019? En wie zijn in beeld voor welk stoeltje in de koningsklasse?
Tip de redactie