Sunday Times klaagt Armstrong wellicht aan

WASHINGTON - De Britse krant de Sunday Times gaat mogelijk juridische stappen ondernemen tegen Lance Armstrong.

Dat liet een woordvoerster van de krant weten. De krant van Rupert Murdoch beschuldigt de ex-wielrenner van vermeende leugens in een schikkingszaak over smaad in 2004.

Armstrong spande destijds een rechtszaak aan tegen twee journalisten van de Sunday Times, die hem van dopinggebruik betichtten.

De oud-Tourwinnaar kreeg daarin gelijk van verscheidene Britse rechters en uiteindelijk werd een schikking tussen de krant en de renner getroffen. Ook bood de Sunday Times openlijk excuses in de krant aan.

Terugvorderen

Het bedrag dat met de schikking gemoeid was, is nooit bekendgemaakt, maar geruchten gaan de ronde dat het ongeveer één miljoen dollar zou zijn.

Murdochs krant wil dat bedrag, plus de kosten van de rechtsgang, terugvorderen nu het rapport van de USADA over de dopingpraktijken van Armstrong en zijn ploeg US Postal openbaar is gemaakt.

Lees meer over:

NUwerk

Tip de redactie