Schaatsploeg Orie vindt nieuwe sponsor

HOOFDDORP - Na een maandenlange zoektocht heeft de schaatsploeg van Jac Orie een nieuwe geldschieter gevonden.

Brand Loyalty, een internationaal opererend consultancybureau in de voedingsbranche, zou zich voor meerdere jaren hebben verbonden aan het team van onder anderen Stefan Groothuis en Annette Gerritsen, zo bericht De Telegraaf.

Orie wil niet bevestigen dat Brand Loyalty de nieuwe hoofdsponsor is. "Het ligt allemaal net wat anders'', was het enige wat hij kwijt wilde.

De ploeg kan echter donderdag tijdens een persconferentie ''goed nieuws'' naar buiten brengen, zo meldde Orie ook. Er zouden ook enkele cosponsors zijn aangetrokken voor de ploeg die bij de KNSB een A-licentie zal aanvragen.

Control

Afgelopen seizoen werd het team van Orie gesponsord door Control.

Het financieel detacheringsbedrijf deed dat sinds november 2009. De schaatsploeg zat op dat moment zonder geldschieter, nadat DSB Bank failliet was verklaard.

Hotelrekening

De schaatsers en coaches ontvingen al sinds mei geen salaris meer, waarna de schaatsbond KNSB besloot om de kosten voor de eerste trainingskampen voor te schieten. Tijdens de laatste trainingsstages moesten de rijders echter zelf de portemonnee trekken om bijvoorbeeld de hotelrekening te betalen.

Naast Team-Orie moest ook de ploeg van coach Jan van Veen (met Koen Verweij en Marrit Leenstra) de zomer in zonder sponsor. Deze equipe wacht nog steeds op een geldschieter.

Lees meer over:

Transfercarrousel Formule 1

Transfercarrousel Formule 1
Welke coureur rijdt waar in 2019? En wie zijn in beeld voor welk stoeltje in de koningsklasse?
Tip de redactie