AMSTERDAM - Autofabrikanten zijn vatbaar voor de economische crisis en gaan in sommige gevallen een onzekere toekomst tegemoet, maar dat is voor BMW Sauber geen reden uit de Formule 1 te stappen. Dit heeft de Duits/Zwitserse renstal bevestigd.

De Formule 1 heeft Honda het bijltje erbij neer zien gooien, en ook wordt er gevreesd voor de toekomst van Toyota, maar rond BMW Sauber hoeft geen paniek te ontstaan.

''Onze deelname aan de Formule 1 vormt een belangrijk onderdeel van onze pr en marketing. Er is geen beter platform denkbaar om onze marktwaarde te demonstreren”, legt Ian Robertson – voor BMW belangrijk op het gebied van sales – Auto, Motor und Sport uit.

Zendtijd
''Per seizoen scoren we rond de races, dus zo'n achttien keer per jaar, alleen al op de zondag zo'n drie uur zendtijd op televisie en dat ook nog eens in allerlei nieuwe markten, zoals het Midden-Oosten, Azië en Rusland”, vervolgt Robertson.

Ook wijst hij op de wisselwerking met 'gewone' auto's. ''BMW benut haar deelname aan de Formule 1 om nieuwe technieken voor personenauto's te ontwikkelen. We proberen het circuit als het ware aan de straat te koppelen.”