AMSTERDAM - Volgens het Amerikaanse 'network' CBS had Nederland zondagavond wel degelijk beslag gelegd op de wereldtitel.

Dat deed althans de website van de zender vermoeden.

'The Netherlands Win World Cup' kopte het medium. Het ging hier overduidelijk om een fout van de redactie.

De dienstdoende journalist is tijdens de verlenging van de met 1-0 verloren finale tegen Spanje waarschijnlijk in slaap gevallen.

Oranje zou de wedstrijd met 'Score' to 'Score' hebben gewonnen, volgens CBS.

Pas maandagmiddag werd de misser hersteld.