De sponsor van de ploeg van Jac Orie, BrandLoyalty, wil het huidige contract verlengen tot en met de Spelen van Pyeongchang in 2018.

Dat meldt de Telegraaf woensdag.

Het sponsorcontract met de mannenploeg van Orie loopt al tot en met oktober 2015 en is daarmee de enige schaatssponsor waarvan al zeker is dat ze ook na de Spelen van Sotsji nog aan de sport verbonden is.

Jan Smeekens en Ronald Mulder van de ploeg van Orie veroverden maandag op de olympische 500 meter respectievelijk de zilveren en bronzen medaille.

'Niets besloten'

Tegenover NUsport sprak Robert van der Wallen met klem tegen dat er al een akkoord zou zijn. "Er is zeker nog niets besloten", aldus de directeur van de sponsor. "Maar we overwegen het wel. We kijken naar de mogelijkheden en gaan het gesprek met Jac Orie aan."

Van der Wallen benadrukte wel dat een beslissing op de korte termijn niet zal worden genomen. "Het duurt wel even voordat we een knoop zullen doorhakken. Het huidige contract loopt ook nog door tot medio 2015. Dit schaatsseizoen zal er zeker geen verlenging plaatsvinden. Als het gebeurt zal dat waarschijnlijk eind 2014 plaatsvinden."