Een wooncomplex in Deventer is zondagavond gedeeltelijk ontruimd, nadat een bewoonster van het complex was vergeten dat ze een pannetje op het vuur had gezet.

Drie mensen hebben rook ingeademd. Zij moesten met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis.

Het vergeten pannetje veroorzaakte veel rook in een deel van een vleugel van het complex aan Jac. P. Thijsseweg. De bewoonster is door de politie uit haar woning gehaald, waarna ze samen met twee anderen met een ambulance naar het ziekenhuis is gebracht.

Nadat meerdere mensen waren geëvacueerd, heeft de brandweer de ruimtes geventileerd.