In een antikraakpand aan de Schoolstraat in Zwolle heeft maandagavond rond 19.15 uur een uitslaande brand gewoed, nadat een elektrische deken vlam had gevat. Eén bewoner heeft rook ingeademd.

De bewoner van het pand had zondagavond een elektrische deken aangezet, maar vergat deze vervolgens weer uit te zetten. 

De brandweer had het vuur snel onder controle en was rond 20.15 uur bezig met nablussen. Dat liet een woordvoerder weten. In eerste instantie rukte de hulpdiensten met groot materieel uit, omdat andere buurtbewoners mogelijk in gevaar waren. 

De brand trok maandagavond veel bekijks.