Treinreizigers betalen soms te veel bij overstap

Per dag betalen tientallen NS-reizigers te veel als zij poortjes moeten passeren bij een overstap. Met name op station Hilversum blijkt dit het geval. 

Dit heeft Rover, een vrijwillige vereniging van OV-reizigers, ontdekt na een klacht van een reiziger.

Reizigers die in Hilversum overstappen tussen spoor 1 en een ander perron, moeten hiervoor gesloten poortjes passeren. Het tussentijdse in- en uitchecken kan de reiziger soms enkele euro's meer kosten dan de bedoeling is. Ook op station Amsterdam Muiderpoort zijn dergelijke problemen voorgekomen.

De volle omvang van het probleem is nog niet helemaal duidelijk, maar naar schatting van NS worden zo'n vijftig reizigers per dag gedupeerd. Rover waarschuwt overstappende reizigers in Hilversum daarom om goed op te letten dat zij niet te veel betalen.

NS verwacht de problemen dit jaar niet op te kunnen lossen. "We kunnen slechts een beperkt deel van de getroffen reizigers hier persoonlijk op attenderen. De reizigers kunnen zich melden bij de klantenservice om het te veel betaalde bedrag terug te vragen", aldus een woordvoerder.

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie