Wat vonden andere media van Mockingjay - Part 2?

Het allerlaatste deel uit de Hunger Games-reeks, Mockingjay- Part 2, is verschenen. Wat vinden andere media van de boekadaptatie? Hieronder volgt een recensieoverzicht.

De Telegraaf - 3 sterren
"Cynische inzichten over machtspolitiek, volksmennerrij en de hoge tol van oorlog doorspekken het verhaal. Hoewel die diepere laag The Hunger Games uittilt boven de massa, is het evenwicht tussen vorm en boodschap dit keer betrekkelijk wankel.

De Morgen - 2 sterren
"Maar in plaats van op actie willen de makers van Part 2 eerder de focus leggen op half uitgewerkte filosofieën over dictaturen en dystopieën, ook al hebben ze daar nog steeds niets interessants over te zeggen. Al heeft Part 2 ook zijn momenten, zoals de scène waarin rellen uitbreken bij een slaventransport per trein. Daar sluit het toekomstbeeld van de films nauw aan bij de donkerste pagina's uit onze geschiedenis. Op die momenten wordt er weer wat bloed in de revolutie gepompt. En dat is broodnodig, want zodra Katniss haar pijlen in haar koker steekt en de oorlog plaats moet maken voor halfbakken romance of clichématige maatschappijkritiek, ligt niet alleen de revolutie, maar ook de franchise op sterven."

Het Parool - 3 sterren
"Het was geen goed idee. The Hunger Games: Mockingjay - Part 1, die eind vorig jaar in de Nederlandse bioscopen werd uitgebracht (wereldwijde opbrengst: ruim 700 miljoen dollar), voelde als een lange opmaat naar Part 2. En het tweede deel van het laatste deel (Francis Lawrence regisseerde beide delen, en eerder ook al Catching fire; Suzanne Collins hielp mee haar boek te bewerken) komt ook weer langzaam op gang, terwijl de makers geen enkele moeite doen nieuwe kijkers bij te praten over wat er eerder allemaal is voorgevallen."

AD -  3 sterren
"Op het acteerwerk van Jennifer Lawrence en collega's is in dit vierde en laatste deel van The Hunger Games weinig aan te merken. Toch voldoet de film niet aan de verwachtingen die horen bij een grande finale. Een achtervolging in ondergrondse tunnels daargelaten, is het nergens zo spannend als in eerdere delen. Het is een gehaaste aaneenschakeling van groteske speeches, kogelregens en amoureuze besluiteloosheid."