Deze week verschijnt Magic Mike XXL in de Nederlandse bioscopen. Het is nog maar de vraag of het vervolg op de verrassende strippersfilm indruk weet te maken. Wat vinden andere media van de film?

De Volkskrant - 3 sterren "Als er iets is wat Magic Mike blootlegde, was het de behoefte om in een bioscoop ongegeneerd naar mannennaakt te kunnen staren. Een serie fijne stripteases, is dat te veel gevraagd? Als ik voor gespierde mannen die slechts in een gouden string zijn gehuld al niet terecht kan bij Magic Mike XXL, waar dan wel? Gêne is er opeens wel: de onderliggende feministische thema's maken dat hele stripgedoe onbedoeld veel te serieus. Wat denken deze mannelijke makers nou precies? Dat de female gaze inhoudt dat je als vrouw graag kijkt naar anderen die een gebrek aan intimiteit compenseren met een piemel in hun gezicht?"

De Telegraaf - 2 sterren "De slotscène van deze sequel is best spectaculair: prachtige lijven, erotische dansscènes en een uitzinnige menigte opgehitste vrouwen die zich gillend onderwerpt aan de strippers van hun dromen. Maar Magic Mike XXL, de opvolger van Magic Mike is zo’n doodsaai, traag en vervelend dun verhaaltje dat de slotscène niet opweegt tegen het chagrijn dat reeds is veroorzaakt."

Cinema.nl - 2 sterren
"Magic Mike XXL is niet meer dan één groot, matig, langdradig vrijgezellenfeest, met als boodschap dat het stripper-vak met overbedeelde spierballenhunks in een legitieme behoefte voorziet bij onderbedeelde dames. Is er dan niets om over naar huis te schrijven? Toch wel: de scène waarin Tatum op zijn oude hoofdact-nummer, Pony van Ginuwine, losgaat in z'n meubelwerkplaats, heeft de schwung van de stripacts uit deel één."

The Hollywood Reporter - geeft geen sterren
"Magic Mike XXL is belachelijk vermakelijk. Door de subtitel krijg je al het gevoel dat het allemaal iets meer wordt, maar de mannelijke strippers weten alles uit het verhaal te halen. Het is knap dat de film het publiek voor twee uur lang kan vermaken. Wellicht is het een betere film dan het origineel uit 2012."

Variety - geeft geen sterren
"Al gelijk aan het begin merk je dat deze film geen haastklus was en eer doet aan het origineel van Steven Soderbergh. Het fijne aan het verhaal is dat dit deel zich niet richt op jaloerse vriendinnen, geld of iets anders. Nee, het gaat hier over mannen die van dansen houden. Als Magic Mike XXL iets wil bewijzen, dan is het dan ook exotische dansers voor hun eigen carrière kiezen: het vermaken van vrouwen."