Deze week verschijnt Minions in de Nederlandse bioscopen. Het is een prequel van Despicable Me, die met de eerste twee delen veel indruk wist te maken. Wat vinden andere media van de film?

De Volkskrant - 3 sterren
"Verveling is uitgesloten, maar Minions mist een sterke verhaallijn die de losse onderdelen bij elkaar houdt. De film is eerder chaotisch en ontregelend dan meeslepend. Dat rommelige karakter past overigens wel bij de subversieve inhoud: met hun hang naar het kwaad zijn de zo onschuldig ogende minions dwarse filmhelden. Minions bevat geen stichtelijke boodschap en verrassend weinig sentiment - wel zo verfrissend."

Het Parool - 3 sterren
"Uw kinderen kennen de minions nog uit Despicable Me (Verschrikkelijke Ikke) 1 en 2, waarin ze megaboef Gru hielpen bij het realiseren van zijn snode plannetjes. (...) Minions is een grote chaos en blijft alleen overeind door de titelfiguurtjes: gele, Barbapapa-achtige creaties die niet kunnen praten, maar wel prima communiceren."

Cinema.nl - 3 sterren
"Kunnen de onverstaanbare sidekicks zich een beetje staande houden zonder hun charismatische baas Gru? Een beetje, inderdaad. Net als in de eerdere films (deels van dezelfde makers) ligt het tempo van deze spin-off hoog, is de animatie vaak mooi, de toon lekker absurdistisch en zijn er voldoende inventieve grappen. Maar de humor maakt de film ook onevenwichtig: het hoge slapstickgehalte zal vooral de jongste kijkers aanspreken, terwijl veel situaties hun weer boven de pet zullen gaan."

The Hollywood Reporter - deelt geen sterren uit
"Wat ontbreekt in het scenario is dat de minions niet meer de functie als sidekick hebben. Dat maakt het al minder interessant. Daarnaast is de antagonist Scarlett Overkill niet heel interessant. Zorg er dan de volgende keer voor dat het achtergrondverhaal van de slechterik beter uitgediept wordt. En dan hebben we het ook nog niet over de soundtrack gehad; in plaats van Pharrell Williams wordt er nu muziek als Mellow Yellow van Donovan gebruikt. Dat zegt genoeg."

Variety - deelt geen sterren uit
"Je weet dat je bij deze film gaat lachen. De minions zijn bij wijze van spreken op dat gebied onsterfelijk. Minions is niet de allerbeste film, maar weet zich wel staande te houden. Het is echter jammer dat er veel meer in had gezeten. Dus laten we hopen dat Despicable Me 3, dat in de zomer van 2017 uitkomt, een stuk origineler is. Dit smaakt naar meer."

Trailer: De Minions

Bekijk de beoordeling op Rotten Tomatoes | Bekijk de beoordeling op IMDB