Dit vonden anderen van The Age of Adaline

Deze week verschijnt The Age of Adaline in de Nederlandse bioscopen. Het is voor de acteur Michiel Huisman de eerste hoofdrol in een Amerikaanse film. Wat vinden andere media van de film?

De Telegraaf - 3 sterren
'De Nederlandse acteur, die eerder in Wild Reese Witherspoon al wist te verleiden, zet ook in deze rol zijn charmeknop op 10. Sprekend met een vlekkeloos Amerikaans accent, verovert hij het hart van Adaline op een heel overtuigende manier. (...)  Inhoudelijk mag dit mooi gefotografeerde en goed geacteerde romantische drama wel iets weg hebben van The curious case of Benjamin Button, bij de finesses van die film komt The age of Adeline geen moment in de buurt.'

De Volkskrant - 2 sterren
'Huisman speelt moeiteloos de flirt, maar komt weinig verder dan de buitenkant: je vraagt je gaandweg af wat zo'n oude, wijze vrouw eigenlijk écht in hem ziet. De fraaie beelden van nachtelijk San Francisco zijn romantischer. En dan moet de plottwist die leidt tot de bespottelijke laatste akte nog komen.'

Het Parool - 2 sterren
'Kom maar op met dat melodrama, neem ons op sleeptouw met die onsterfelijke liefde en trek een traan of twee, indien u de gevoelige snaar weet te vinden. Niets van dat alles: Lively weigert over de brug te komen, baardman Huisman blijft met grijns en opgetrokken wenkbrauwen hunkeren en regisseur Lee Toland Krieger verplaatst zijn zetstukken van de ene sfeervolle vitrinekast naar de andere stemmige etalage. De glazen plaat blijft keurig zitten, een gebalsemde film lang.'

The Hollywood Reporter - deelt geen sterren uit
'De filmmakers bieden ons geen ingang tot het hoofd van Adaline. Ze laten de vrouw bijvoorbeeld nooit reageren op het sterk veranderende politieke landschap en de cultuurverschuivingen door de jaren heen. Ze reduceren de, waarschijnlijk beangstigende, verlichtende ervaring van Adaline enkel tot het maken van een keuze met haar hoofd of met haar hart.'

Variety - deelt geen sterren uit
'De film herinnert ons eraan dat we nooit zoveel tijd hebben, als we zouden willen hebben. Daarnaast deelt The Age of Adaline een corrigerende tik uit aan de hoge schoonheidseisen van Hollywood, wiens industrie vrouwen lijkt te dwingen iedere rimpel uit hun gezicht te verwijderen. Maar boven alles werpt de film de vraag op waarom Blake Lively, met haar underplayed performance, in het laatste decennium niet meer hoofdrollen heeft gespeeld.'

Bekijk de beoordeling op Rotten Tomatoes | Bekijk de beoordeling op IMDB