Reacties: Almere wil af van UPC

ALMERE - Ruim vierhonderd inwoners in Almere willen gezamenlijk satellietschotels inkopen om niet langer afhankelijk te zijn van kabelbedrijf UPC. Dinsdag haalt UPC Discovery Channel uit het standaardpakket, tot grote woede van vele Almeerders. Eerder werden ook al National Geographic en Eurosport van de Almeerse buis gehaald.

REACTIES:

Ja, wie wil er niet af van UPC, zelf woon ik in Buitenpost, hier is Eurosport ook al van de kabel gehaald.Geen motorraces dus meer voor mij.
Tevens is UPC de duurste met Internet, hier betaal ik 50,- euro voor per maand, terwijl Essent een Lite pakket aanbied voor 30,- euro.

Conclusie:
Zodra de kabelmarkt vrijgegeven wordt ben ik de eerste die opstapt!
Jaap Bosgraaf

Ook wij zijn het er niet mee eens dat Discovery van het net verdwijnt. UPC wil de kijkers dwingen een startpakket aan te schaffen. Maar ook wij kopen een satelietschotel.Weg met UPC uit Almere.
fam. Swagerman-Darthuizen

UPC, dat is een verschrikking!ik woon zelf in Hattem, het heeft 9 maanden geduurdvoordat alles voor elkaar is.Je wordt van het kasje naar de muur gestuurd.En zoals Veronica zit er ook nog niet bij.Hier moet gemak ook maar eens gedacht worden aan schotelontvangst?
G. H. Dijkman

Ondergetekende kan het gedrag van UPC niet anders omschrijven als Asociaal.Drie, toch wel aangename en belangrijke zenders er uit halen en daar bovendien niets voor in de plaats te geven is incorrect.Zij maken op een schandalige manier misbruik van hun machtspositie.Waar blijft de concurrentie. Wanneer die er zou zijn gingen ze heel anders met deze materie om denk ik.Hoop dat in de gemeenteraad van Almere een stevig halt toegeroepen word met deze schandalige praktijken. Aangezien het toch al zo slecht met heel veel onderdelen van hun gaat is er maar een oplossing.Opdoeken die hele UPC.Hoe eerder uit de lucht hoe beter en dan een goede concurrent met meer begrip voor zijn klanten
Jan Bruins

Ik ben dus een van die Almeerders die een zeer grote hekel heeft aan het wanbeleid van UPC. Ik ben ook blij dat er hier even aandacht aan word besteed, want bij UPC doen ze niks met je klachten en ze halen wel zenders weg maar minder abbo betalen dat zit er niet in. Ik wil namens een groot gedeelte van Almere zeggen: UPC is het slechtste bedrijf van Nederland. En ik zou wel een schotel willen maar ik kan niet want ik zit op een flat.
Martin

Nederweert is de enige Limburgse gemeente die nog gekluisterd is aan UPC.Hier wordt een werkgroep opgericht om van UPC af te komen. Wij Limburgers hebben totaal geen inspraak.Men heeft ons SAT.1 geweigerd en ons Eurosport, SWF, Euronews afgepakt en geeft ons voortdurend zenders er voot terug die wij niet willen, b.v. een Turkse Zender en tel and sell.
Anoniem

Eurosport, National Geographic, Discovery - weg ermee! Dat waren nou de interessante kanalen in een djungel van pulp.In plaats hiervan: Tell Sell!

UPC heeft compleet lak aan de klanten en hun wensen. Wij zijn ook van plan en schotel te kopen en UPC eruit te gooien.
Weg ermee!!!En zo denken heeeeeel veeeeeel mensen ook hier in Zeewolde.
Lisa de Gooijer

Tsja, het verbaast me allemaal niks meer, wat UPC doet. Voor iedereen die probeert hiertegen te protesteren heb ik nieuws: Mensen, het helpt niet, maak je geen illusies! :(.

Ik woon nu sinds September 2002 in Almere. Voor die tijd woonde ik bij mijn ouders in gemeente Apeldoorn. Daar hebben we de Discovery soap een jaar of 1,5 geleden gehad. UPC ging het zenderpakket grondig her-indelen, wat betekende dat Discovery Channel werd gedumpt. Ondanks massaal protest vanuit de inwoners van de gemeente en de volledige (uiteraad negatieve) aandacht voor UPC op TV Gelderland zette UPC de plannen door. Om een of andere vage(?) reden heeft UPC afgelopen najaar Discovery maar weer in het pakket van gemeente Apeldoorn terug geplaatst. Aan de andere kant kwam dat misschien omdat één van de 3 (!!!) kabelkranten in Apeldoorn stopte met de uitzendingen en er weer even een plekje vrij was.

"Maar de verplaatsing van Discovery Channel naar het startpakket van UPC Digital past in onze digitale strategie om klanten meer keuzevrijheid te bieden."

Lulkoek: Keuzevrijheid betekent gewoon zo veel mogelijk zenders, met gevarieerde onderwerpen, in het standaardpakket. Door alle zenders maar achter UPC Digital te gooien beperk je de keuzevrijheid alleen maar. Los van de extra kosten brengt UPC Digital nog een groot nadeel met zich mee: Voor iedere TV of videorecorder die je in huis hebt moet je een aparte UPC Digital ontvanger kopen. Het is met zo'n ontvanger alleen maar mogelijk om één zender tegelijk te gebruiken: Op de ene zender een programma kijken en op de andere zender opnemen is er dus niet meer bij.

En een gevarieerd zender aanbod met grote keuzevrijheid? Laat me niet lachen :(. 7 Nederlandse commerciele zenders waar voor 90% troep op komt, 3 muziekzenders (MTV, TMF en The BOX) waar alleen nog maar top40 shit op komt en waar je voor goud geld een beetje op kunt chatten, en een kanaal geheel gewijd aan TelSELL reclame, is dat gevarieerd? Nee, de mensen moeten vooral dom gehouden worden met hapklare bullshit en voor de mensen (of kinderen!) die ook nog eens naar iets informatiefs willen kijken waar je bovendien veel algemene kennis mee opdoet is er niks meer bij.

Helaas kan ik hier in Almere niet van UPC af: Ik maak gebruik van Chello (kabel internet) van UPC en daar hoort een verplicht abonnement op het televisie/radio pakket helaas bij. Ik huur ook nog eens een kamer bij iemand en diegene ziet niet zoveel heil in een vaste KPN aansluiting (nodig om over te kunnen stappen op ADSL). Bovendien heb je met een schotel hetzelfde probleem als bij UPC Digital: Je kunt maar één zender tegelijk ontvangen, voor iedere extra zender die je tegelijkertijd wilt kunnen ontvangen heb je een extra schotel/kop + ontvanger nodig.

Maar goed, ik zal mezelf weer tot bedaren brengen en ach, misschien is de rest van Nederland wel heel blij met 7 commerciele zenders en 3 muziekzenders en vermaakt iedereen zich kostelijk ermee, dus ik zal m'n woorden van zojuist wel terugnemen -- smaken verschillen immers.

Ik wilde alleen gewoon even m'n ei kwijt. Mochten jullie dit stukje interessant vinden om op NU.nl te plaatsen, be my guest. Misschien is het zelfs wel nuttig voor andere mensen om te lezen, al is het alleen al om in te zien dat protesteren bij onze grote monopolist UPC absoluut geen zin heeft en dat massaal een schotel aanschaffen vanwege technische redenen ook niet echt DE oplossing is.
Eymert Versteegt

Ik wil even reageren op al die reacties van klachten over UPC. Ikzelf ben al vanaf 3 maart verstoten van alle tv zenders en radio verbindingen. Een klachte ging over Chello en verplicht abonnement op televisie/radio. Dit klopt niet. Ik had in 2001 pas een internetaansluiting via Chello en woon sinds 1999 in mijn woning, toen had ik alleen televisie/radio. Dus dat klopt niet dat er een verplicht abonnementspakket is.

Maar ik ben het wel eens met de stelling dat UPC uit Almere moet verdwijnen want ze dwingen de mensen gewoon om schotels aan te schaffen. Kijk maar naar de jaren 60/70 toen iedereen antennes op het dak hadden, vonden ze lelijk staan en ging men over op kabel. Wat heb je nu, het tegenovergestelde. Men kan beter zorgen dat er meer concurrentie komt op het gebied van Kabeltelevisie. Dus UPC eruit!!!!
Yvonne

Ook ik wil even reageren vanuit Lelystad. Ik weet het nog niet zeker, maar het zal me niet verbazen als ook hier "Discovery" verdwijnt. Erg jammer!Ik hoop dat er hier dan ook actie wordt gevoerd tegen UPC net zoals in Almere en dan niet alleen om de TV-zenders maar ook om de telefoon (ik kan al dagen weer niet bellen!) en de verbinding met het Internet laat ook vaak te wensen over.

Ik weet zeker dat, als hier een actie komt, ik samen met duizenden andere stadsgenoten van de partij zal zijn.
Ingrid Steward

EURO, dit is het bedrag voor een offerte die UPC mij toestuurde voor het aanleggen van kabel tv. Terwijl mijn buurman een deur verdergewoon kabel heeft. Ik ben de eigenaar van een café aan het Botplein, ik wil ook graag de voetbalwedstrijden uitzenden op groot scherm. Ik heb UPCbedankt voor de moeite want voor nog geen 1000 EURO heb je een fantastische schotel.
Maurice de Boer, Almere

Na maandenlange deur-aan-deur terreur door UPC wordt nu de service verbeterddoor Discovery van de kabel te verwijderen. Dit is ongeveer net zo positiefals het behaalde bedrijfsresultaat!
Joost van Neerven

In Eindhoven krijgen we via UPC ook geen Eurosport, MTV, TheBox, Veronica of Animal Planet. Maar wel het o zo fijne Tell Sell! Ik studeer in Eindhoven, en hier krijg ik iets van 27 kanalen, maar met veel rotzooi ertussen. Oorspronkelijk kom ik uit Limburg, waar we Essent hebben. Daar ontvangen we 35 kanalen met alle bovenstaande kanalen erbij inbegrepen.

Het is überhaupt een grove schande hoe UPC met haar klanten omgaat. Want naast het karige aanbod van zenders op de kabel is de facturering in verband met de kabel of het kabelinternet (Chello) ook nog eens verschrikkelijk slecht. Mensen: wanneer U de keuze heeft: kies niet voor UPC, maar voor een andere provider!
Bas Coenen, Eindhoven

Het is inderdaad belachelijk, UPC heeft de burgers van Almere bij de strot!!Je bent gewoon verplicht om UPC-Digital te nemen voor EUR14,95 p/mals je nog leuke zenders wilt kijken of een aantal goeie buitenlandsezenders.

Ook het cultureel erfgoed wil wat, konden je kinderen nog een hoop opstekenvan National Geographic Channel en Discovery Channel, nou dat is nu verdwenenin het standaard pakket.

Bedankt UPC.
Gerbrand Farjon

Voor alle mensen die van upc afwillen ga eens naar www.canaldigitaal.nl Vergelijk de prijs/kwalitiet en zie, je kan beter een schotel nemen. Eenmalige investering en vele zenders in dvd kwaliteit.
B. Evers

Ik wil graag even reageren op Yvonne want er is wel degelijk sprake van een verplicht abonnementspakket en wel als volgt: wil je een chello internetaansluiting dan ben je verplicht om een tv/radio abonnement te nemen. Dit geldt trouwens voor alle overige diensten (digital, telefonie, internet) die UPC levert, je hebt ten alle tijde een tv/radio abonnement nodig om die andere diensten af te kunnen nemen ook al kijk je nooit tv of luister je nooit radio.
Rachid

Jongejonge wat een gemopper. Hier in Cranendonck hebben we Discovery en National Geografic gelukkig nog. En de breedbandverbinding via Chello loopt al jaren als een tierelier.

Ik probeer me voor de geest te halen wat UPC doet en waarom. Ze hebben als eerste geïnvesteerd in iets waar vraag naar is. Dankzij dit inititiatief zijn de lelijke tv-antennes verdwenen en zijn de lelijke schotelantennes niet geïnstalleerd. En is er een supersnelle internetverbinding. Nu zou je denken dat zo'n onderneming een hoge winst maakt en een sterk vermogen kan vormen. En dat is er nu juist niet lijkt me. In de media zijn over de financiële stabiliteit alarmerende berichten verschenen. De investeringen die zijn gedaan leveren kennelijk niet voldoende rendement op. Simpel gezegd: als UPC het geinvesteerde geld op een bankrekening hadden gezet waren ze beter af. Maar dan hadden we geen kabel gehad.

Wat doe je als je financieel zwaar zit? Kijken naar je kosten en je opbrengsten. Service kost geld en voor gewilde zenders extra laten betalen levert geld op.Het lijkt me geen winstbejag maar bittere noodzaak.

En waarom moet UPC blijven volgens mij? Als UPC er niet meer is krijgen we een nieuwe monopolist. Die vindt een gespreid bedje en kan vragen wat hij wil van de mensen die gewend zijn aan kabel. Als UPC blijft zijn er dan twee aanbieders en die zullen moeten concurreren om te kunnen overleven.Nee, ik werk niet bij UPC en ik heb er ook geen aandelen van. Ik zou het bijzonder jammer vinden als Discovery Channel en National Geografic zouden verdwijnen. En van de gedachte dat ik straks tegen een woud van schotels zit aan te kijken word ik niet vrolijk.

Houen zo. Stop met jammeren en ga over tot actie. Overtuig uw vrienden, buren en kennissen van kabel tv en breedbandinternet en beeindig uw abonnement niet als de prijs omhoog gaat. Als kabelexploitanten merken dat er wat te verdienen valt volgen er meer aanbieders en heeft u uiteindelijk uw doel bereikt: de goede zenders weer in het basispakket en de keuze tussen meer aanbieders.In de tussentijd wens ik u toe dat u geen storingen heeft of foutief verwerkte betalingen of technische vragen.

En voor UPC heb ik nog een geldbesparende tip. Stop onmiddellijk met het verzenden van het maandoverzicht voor het abonnement. Het is een vast bedrag en volgens het reglement van Interpay hoeft er bij vaste bedragen geen voorinformatie gestuurd te worden.

Het scheelt heel wat porto, handling- en papierkosten. Met de bespaarde gelden kunt u uw rentabiliteit verbeteren. Of u kunt er de inwoners van Almere gelukkig mee maken.
Gerard Smeets, Cranendonck

Het is ongelofelijk hoeveel mens er over hoop liggen met UPC.

Ik kan het gedrag van UPC niet anders omschrijven als “Asociaal”.Hoewel de NMa om opheldering heeft gevraagd bij UPC heb ik in het bericht “Consumentenbond bindt strijd aan met UPC” gelezen dat de NMa nauwelijks kan optreden tegen deze vorm van terreur.

Per e-mail communiceren lijkt onmogelijk daar er niet gereageerd wordt of pas na maanden.Per brief geeft het zelfde probleem.Wanneer je belt naar UPC (á 10 cent per minuut) wordt er van alles beloofd, maar wordt er weinig opgelost. Het grote probleem is dat wanneer UPC per telefoon een toezegging doet je geen bewijs hier van hebt en dus geen poot hebt om op te staan.

Ik heb dit probleem voorgelegd aan een advocaat. Deze gaf mij de volgende oplossing:
Indien u zelf bent gestopt met de diensten van UPC en UPC blijft ondanks telefonische toezegging dat u niet hoeft te betalen wel rekeningen sturen (met tot gevolg dat er een incassobureau ingeschakeld wordt) kunt u het volgende doen.

Stuur UPC, na een telefoongesprek waaruit blijkt dat u niet hoeft te betalen, aangetekend een brief met daarin een verslag van dit telefoongesprek. Geef na dit verslag aan dat u wanneer UPC niet binnen drie dagen reageert er van uitgaat dat het probleem is opgelost en u er van uitgaat dat u niet hoeft te betalen.

Mocht UPC toch nog de rechter inschakelen, om het geld bij u te incasseren dan is het indien UPC niet binnen drie dagen heeft gereageerd, voor de rechter aannemelijk dat dit gesprek heeft plaats gevonden. ( de UPC kenners onder ons zullen weten dat UPC meestal geen reactie geeft)

Voor de mensen die nog steeds gebruik maken van de UPC kabel. Ik kan u aanraden om een schotelantenne met ontvanger te kopen. De beeld kwaliteit is vergelijkbaar met dvd en dus vele malen beter dan de kabel. Bovendien kunt u veel meer zenders ontvangen.

Indien u gebruik maakt van Chello kan ik u melden dat dit net zogoed kan via ADSL en ook mogelijk is via de schotel.

Aan alle UPC klanten: Sterkte!
Jorden

Tip de redactie