Het lichaam van een Chinees is na het eten van sushi in bezit genomen door lintwormen.

Uit nader onderzoek van NUcheckt (2017) is gebleken dat dit bericht niet klopte. 

De man uit Guangdong ging naar het ziekenhuis vanwege hevige buikpijn en een jeukende huid. Uit de röntgenfoto's bleek dat honderden lintwormen door zijn hele lichaam verspreid zaten.

Artsen stellen dat de man een stukje sashimi had opgegeten dat besmet was met larven van de parasiet. Sashimi is een gerecht van rauwe vis en schelpdieren, dat bij vaak bij sushi wordt geserveerd.

De Chinees is succesvol behandeld in een ziekenhuis in Guangzhou, schrijft Daily Mail

Volgens Dr. Yin, die werkzaam is in het ziekenhuis, was de man net op tijd. "Als de infectie via de bloedbaan de hersenen had bereikt, was het leven van de man ernstig in gevaar gekomen", aldus Yin.