NU.nl start een samenwerking met Blendle. Onder artikelen op NU.nl zal vanaf vandaag doorverwezen worden naar de beste gerelateerde opiniestukken, interviews en achtergrondartikelen uit de gedrukte Nederlandse pers.

Blendle, ook wel omschreven als 'de iTunes voor de journalistiek', biedt tegen betaling artikelen uit bijna alle Nederlandse kranten en tijdschriften. 

Lezers van NU.nl vinden op de website de komende tijd onderaan artikelen binnen de katernen Binnenland, Buitenland, Economie en Gezondheid een blok waarin ze worden geattendeerd op de beste, bijpassende artikelen die door Nederlandse kranten en tijdschriften via Blendle - tegen betaling - worden aangeboden.

De selectie wordt door een aparte redactie handmatig samengesteld. Met een enkele klik kunnen gebruikers een artikel via Blendle kopen en lezen. Iedere nieuwe gebruiker krijgt €2,50 gratis probeertegoed.

"We vinden Blendle een mooi journalistiek initiatief dat we graag steunen. Deze samenwerking past bij de gidsfunctie die NU.nl ook vervult, om onze lezers relevante informatie aan te reiken. We zijn dan ook erg benieuwd hoe onze lezers deze test met het doorverwijzen naar relevante betaalde informatie zullen vinden", aldus Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl.

"We zijn heel enthousiast over deze samenwerking met NU.nl", vervolgt Alexander Klöpping, mede-oprichter van Blendle. "Ik ben enorm blij dat de prachtige verhalen van Elsevier tot Vrij Nederland en van de Volkskrant tot De Telegraaf een groter, jonger publiek krijgen door de grootste nieuwssite van Nederland."