Ontwerper Karl Lagerfeld heeft een deel van zijn eigen modelabel verkocht aan het bedrijf PHV. Het label gaat zich in de toekomst meer richten op groei in de Verenigde Staten.

Dat schrijft Women’s Wear Daily.

PHV, eerder bekend als Phillips-Van Heusen, is ook mede-eigenaar van de modelabels van Tommy Hilfiger en Calvin Klein. Hilfiger is op zijn beurt een investeerder in het label van Lagerfeld.

Het label van Lagerfeld richtte zich tot nu toe vooral op de Aziatische en de Europese markt. Nu PVH, dat erg thuis is in de Verenigde Staten, mede-eigenaar is, wil het label zich ook gaan richten op groei in Noord-Amerika. PVH zal alle activiteiten van Lagerfeld in de Verenigde Staten gaan beheren. 

Ambitieus

"We zij blij dat PHV nu aandeelhouder is van ons label", zegt Pier Paolo Righi, de directeur van Lagerfeld. "We hebben ambitieuze plannen en hebben de laatste zes maanden om de drie weken een nieuwe winkel geopend. We denken dat PHV ons kan helpen om verder te groeien." 

Lagerfeld opende in maart zijn grootste Europese winkel in Londen. Eerder opende hij een boetiek in Amsterdam.