De Canadese komiek Nathan Fielder heeft in Los Angeles een koffiewinkel geopend met de naam Dumb Starbucks.

De winkel is een parodie op de Starbucksformule en gebruikt nagenoeg hetzelfde logo als de originele Amerikaanse winkelketen. De winkel trok maandagochtend zeker 300 bezoekers, meldden Amerikaanse media.

De koffiewinkel zal worden gebruikt als toneel voor een comedyshow, maakte de komediant maandagavond tijdens een persconferentie bekend. Fielder heeft in de VS een eigen comedyshow op de populaire zender Comedy Central.

Parodierecht

De winkel heeft al enkele dagen geopereerd als echte koffiewinkel waar onder meer 'domme koffie' en 'domme muziek' werd verkocht. Fielder zei te hebben gekozen voor de naam Dumb Starbucks, omdat de winkel daardoor onder parodierecht kan opereren.

Door de toevoeging van het woordje dom spot de winkel met Starbucks, waardoor het volgens de Amerikaanse wet niet wordt gezien als schending van het eigendomsrecht van Starbucks.

De toevoeging was volgens Fielder noodgedwongen, hij beweert zelf de Amerikaanse keten niet dom te vinden.

Bekijk beelden: