HILVERSUM - De radiospot voor Goedemorgen drinkontbijt van Campina is vrijdag uitgeroepen tot meest irritante radioreclame van het jaar. In de spot geven een chagrijnige man en ultravrolijke vrouw commentaar op hun dagelijkse ochtendritueel.

De spot kreeg vrijdag het Houten Reclameblok, maakte BNN bekend. Deze prijs voor de meest irritante radiocommercial van het jaar wordt sinds 2007 uitgereikt.

De eerste winaar was Centraal Beheer Achmea (2007) met de nep-dj en vorig jaar viel de Ditzo-reclame in de prijzen.

De prijs is een initiatief van de BNN-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga. Op hun verkiezingssite brachten 13.000 luisteraars van 3FM een stem uit, van wie 53 procent stemde op de spot van Campina.

Frans Bauer

De Nederlandse Energiemaatschappij (aangeprijsd door zanger Frans Bauer) en Carglass (tegen een uitgescheurd sterretje in je voorruit) scoorden eveneens hoog op de lijst van irritante radioreclames.

De lijst is in zijn geheel is terug te vinden op de website van de Coen en Sander Show.