Zwitsers media in hun hemd door halfblote oplichter

BERN - Verscheidene Zwitserse media zijn de afgelopen tijd slachtoffer geworden van een exhibitionistische oplichter met een voorliefde voor luxe-artikelen. Het lukte de man meerdere malen nepadvertenties geplaatst te krijgen in kranten en tijdschriften waarin hij zelf schittert.

De gepeperde rekeningen gingen uiteraard naar de 'opdrachtgevers' zoals Gucci, Armani en Pepe Jeans.

De jongste slachtoffers in de campagne van oplichter Juan Isidro Casilla zijn volgens Zwitsere media van woensdag, de krant Sonntags-Zeitung en de glossy Heute. Het blad Blick kreeg op tijd argwaan en weigerde de advertentie waarin de oplichter met ontbloot bovenlijf een Gucci-geurtje aanprijst. Voor Sonntags-Zeitung en Heute was het echter te laat.

De oplichter staarde afgelopen weekeinde de lezers met zwoele blik tegemoet vanaf een twee pagina's metende advertentie. De grap kost Sonntags-Zeitung maar liefst 60.000 Zwitserse franc (37.000 euro). Voor Heute wordt de schade geschat op 27.000 franc.

Eerder al nepte de man het blad SI Style en probeerde hij uit naam van Armani en Pepe Jeans advertenties te slijten bij de internetuitgave gay.ch.

De site onderkende het gevaar echter tijdig.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie