De CEO van Amazon Jeff Bezos heeft een klant geholpen met het terugvinden van zijn hond, nadat die was gestolen door een pakketbezorger. De man had Bezos gemaild nadat de klantenservice niets voor hem kon betekenen.

Dat schrijft Business Insider zaterdag.

De pakketbezorger kwam vorige week bij het huis van Richard Guttfield in het Britse Hertfordshire. Toen er niemand thuis bleek, liet de bezorger zichzelf binnen om het pakket neer te zetten en heeft hij de hond meegenomen.

Nadat Guttfield thuis was gekomen, merkte hij dat zijn hond, een elf maanden oude Schnauzer genaamd Wilma, verdwenen was. Hij zag wel dat zijn Amazon-pakket was bezorgd en dacht eerst dat de hond misschien naar buiten was gerend toen de bezorger de deur opende.

Klantenservice

Hij belde direct de klantenservice om te achterhalen wie het de bezorger was, om hem te kunnen vragen of hij de hond had zien wegrennen. Na drie dagen constant aan de lijn te hebben gehangen met medewerkers van Amazon, besloot Guttfield het hogerop te zoeken en mailde hij Bezos. 

Daarna ging het balletje rollen. Bezos stuurde de mail door naar mensen binnen het bedrijf die Guttfield konden helpen. De naam en het adres van de bezorger werden achterhaald met behulp van trackingsoftware. Op het adres van de man vond de politie Wilma, die werd teruggegeven aan Guttfield.

Volgens de eigenaar was Wilma nog een beetje onwennig, maar gaat het verder goed met haar.

Wil jij elke ochtend direct weten wat je 's nachts gemist hebt en wat er die dag gaat gebeuren? Abonneer je dan nu op onze Dit wordt het nieuws-nieuwsbrief!