Een gezin uit Mooresville, in de Amerikaanse staat Indiana, heeft hun huis moeten verlaten nadat zij ontdekt hadden dat het volledig was vergiftigd met de drug crystal meth.

Dat meldt ABC News.

Kort nadat Chris en Jenny Nugent samen met hun twee dochters, hun zoon en hun hond in hun voor 115.000 euro aangeschafte 'droomhuis' waren gaan wonen, kreeg het hele gezin last van hun darmen en moesten ze vaak overgeven. De hond werd zelfs zo ziek dat ze het dier moesten laten inslapen. 

Het gezin klaagde ook over een metaalachtige geur die in het hele huis was te ruiken. Een buurman vertelde dat de vorige eigenaar crystal meth maakte in het huis, waarna Chris Nugent het huis liet onderzoeken.

Uit de tests bleek dat de begane grond van het pand geheel was besmet met crystal meth. 

Reinigen

Uit een onderzoek van het National Jewish Medical and Research Center is gebleken dat crystal meth, als het wordt gemaakt of wordt gerookt, geabsorbeerd wordt door de ruimte waarin het wordt gebruikt of gemaakt.

Iemand die later diezelfde ruimte betreedt heeft grote kans om besmet te worden met de crystal meth. De drug blijft lange tijd aanwezig in de ruimte.

Het echtpaar Nugent heeft het huis inmiddels verlaten en wil nu het hele pand laten reinigen. De kosten daarvoor zijn beraamd op zo’n 8.000 euro.