Hond veroorzaakt brand

Een hond die een zak hondenbrokjes probeerde te pakken zette per ongeluk een fornuis aan. Daardoor ontstond brand.

De hond was alleen in een appartement in Wenatchee, in de Amerikaanse staat Washington. Het dier probeerde brokjes te pakken uit een zak hondenvoer die op het fornuis stond.

Terwijl hij dat deed zette hij met zijn poot per ongeluk het fornuis aan, waardoor de zak voer vlam vatte.

De brandweer wist het vuur te blussen. De hond kreeg eerste hulp van de brandweermannen en maakt het goed. Het appartement liep rookschade op. De schade is zo’n zevenduizend euro, zo meldt de San Francisco Chronicle.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie