Een Amerikaanse vrouw kreeg de schrik van haar leven toen ze een harde knal uit haar keuken hoorde komen. Haar koelkast bleek geëxplodeerd te zijn door een blikje rabarberpuree.

Dat meldt The Telegraph vrijdag. De 66-jarige Margaret Goodwin had het blikje nog maar vijf dagen in haar koelkast liggen. Op een foto van Goodwin is te zien dat de explosie een behoorlijke ravage heeft aangericht in haar keuken.

De deur van de koelkast lag na de knal aan de andere kant van de keuken, een deel van het plafond was losgekomen en er zaten scheuren in de muren van de huiskamer en veranda. "Als ik in de keuken had gestaan, zou ik waarschijnlijk nu dood zijn geweest'', aldus de geschrokken vrouw. 

Cadeau

''Je zou niet denken dat een klein potje rabarberpuree zoveel schade aan kan richten", vervolgt ze. "Het lag pas vijf dagen in de koelkast en ik keek ernaar uit om het op te eten. Ik had niet gedacht dat het zou exploderen voordat ik eraan toe zou komen.''

De puree was een cadeau van een vriendin van Goodwin, die uit schuldgevoel heeft geholpen de rotzooi op te ruimen. "Ze hoeft zich nergens voor te schamen. Dit soort dingen gebeurt nou eenmaal'', aldus Goodwin.