Een Amerikaan wilde een rol nat geworden toiletpapier drogen in magnetron, waarna de rol vlam vatte. De brandweer moest er aan te pas komen.

De brandweer van Tucson, in de Amerikaanse staat Arizona, moest zaterdagmiddag uitrukken naar een seniorenflat waar het rookalarm was afgegaan.

Ter plaatse aangekomen bleek dat een bewoner een rol toiletpapier die vochtig was geworden wilde drogen in de magnetron. Het toiletpapier had vlam gevat, waardoor het hele appartement vol rook kwam te staan.

De schade bedroeg enkele honderden dollars.

Voedsel

Tussen 2006 en 2010 waren er in de Verenigde Staten ruim 7.000 branden die veroorzaakt werden door een magnetron. Meestal gaat het om ongelukken met het opwarmen van voedsel. Dit was het eerste incident met een rol toiletpapier, zo meldt de Arizona Daily Star.