AMSTERDAM - Een 3-jarige Britse peuter heeft zijn leven te danken aan zijn lichtblauwe Crocs. Het jongetje kreeg een elektrische schok van een defecte föhn in de kleedkamer van een zwembad.

Het mannetje heeft enkel brandwonden aan de shock overgehouden, volgens artsen hebben zijn plastic klompjes zijn leven gered.

Door de plastic schoenen kon de elektriciteit niet via Harley’s lichaam de grond in, wat anders hoogstwaarschijnlijk fataal was geweest voor de peuter, meldt de Britse Telegraph.

Moeder

Moeder Daniëlle zag het ongeluk gebeuren.

"Een felblauwe bal van elektriciteit schoot via zijn arm zijn lichaam in en verliet hem weer via zijn zij. Het was vreselijk, hij schreeuwde van de pijn en stond helemaal te trillen", aldus de geschokte moeder.

Crocs

De kleding van het jongetje is verkoold en op de zijkant van zijn lichaam, waar de elektriciteit zijn lichaam verliet, zit een flinke brandwond.

"De ziekenbroeder zei dat Harley van geluk mocht spreken dat hij zijn Crocs aanhad",  aldus de moeder van de peuter. De felgekleurde klompjes zijn gemaakt van een soort schuimrubber wat elektriciteit blokkeert.

Föhn

Momenteel is er een onderzoek gaande naar de defecte föhn, die inmiddels is verwijderd uit het zwembad in het Britse plaatsje South Ockendon.

"Een elektricien controleert regelmatig alle apparaten die door consumenten worden gebruikt. De defecte föhn was echter bij de laatste controle nog goedgekeurd", aldus Mike Baden, directeur van het zwembad.