Commercial gefilmd vanuit de vagina

HILVERSUM - Reclamemakers wringen zich soms in allerlei bochten om bijzondere campagnes te maken. Voor zover bekend is nu voor het eerst een commercial gemaakt vanuit het perspectief van de vrouwelijke schede.

Met dit opvallende filmpje wil Lactacyd, producent van intieme verzorgingsproducten, vrouwen bewust maken van de dagelijkse gebeurtenissen die van invloed zijn op het geslachtsdeel.

De camera legt zeven alledaagse situaties vast. De kijker ziet diverse voorwerpen op zich afkomen, zoals een zadel van een spinning-fiets, een openbaar toilet, een string, een scheermes, de aanloop naar een vrijpartij en tot slot een tampon.

 Perspectief

De commercial werd bedacht door de 26-jarige Elisa Beenakker: ''We doen onszelf heel wat aan met strakke broeken, strings, sporten, scheren, transpireren en seks. Met jeuk en irritatie tot mogelijk gevolg. Ik wilde vrouwen bewust maken van wat zich rondom de vagina afspeelt vanuit het perspectief van de vagina.''

Het was nog een heel project om scènes te kunnen schieten met een camerastandpunt vanuit het lichaam. Daarvoor werden gespecialiseerde regisseurs en cameramensen gevonden. Er werd een lens gebruikt die normaal gesproken wordt gebruikt voor het filmen van het leven in een vogelnestje.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie