Krokodil dood na eten plastic zakken

SYDNEY - Een krokodil die leefde in het Australisch Great Barrier Reef, het grootste koraalrif ter wereld, heeft zoveel plastic zakken gegeten dat hij eraan is doodgegaan. Het dier at meer dan 25 zakken, een wijnkoeler en een rubberen drijver.

Dat maakte een natuurbeschermingsorganisatie bekend. In de maag van de 3,5 meter lange krokodil vormde al het plastic zich tot een bonk, waardoor het dier niet meer kon eten. Volgens een woordvoerder van de organisatie was dit probleem tot nog toe niet bekend bij krokodillen. Wel kampen veel schildpadden met dezelfde problemen.

"Het versterkt ons algemene beeld dat er te veel afval in de oceaan zwerft en dat het de dieren en de natuur bedreigt", aldus de zegsman.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie