AMSTERDAM - Een hongerige Jack Russell uit Groot-Brittannië is met spoed naar een dierenarts gebracht, nadat hij een vishaak had ingeslikt. De hond, die met zijn baasje uit vissen was, hapte naar de haak met visaas toen de eigenaar zijn hengel uitsloeg.

Dat meldt de Britse krant The Sun dinsdag.

De onfortuinlijke hond, die kennelijk honger had, slikte de haak, vislijn en het loodje in. De eigenaar van de Jack Russell aarzelde geen seconde en bracht zijn huisdier direct naar een dierenarts.

De arts constateerde dat de vishaak er waarschijnlijk vanzelf wel weer uit zou komen. Die voorspelling bleek twee dagen later uit te komen. "Gelukkig is mijn huisdier ongedeerd", aldus de eigenaar. "Ze eet bijna alles, maar ze raakt geen brood meer aan."