Drogisterijketen Etos koopt het online gezondheidsplatform Solvo, dat onder meer bekend is van de sites dokterdokter.nl en gezondheidsplein.nl. Aan het Financieele Dagblad (FD) vertelt CEO Saskia Egas Reparaz dat het bedrijf de doelgroep zo verder wil uitbreiden.

Nederlanders raadplegen voor veel kwalen en klachten het internet, meer dan het Europees gemiddelde. Daarom wil Etos als onderdeel van de strategie niet alleen in de winkel, maar ook online meer advies gaan geven. Daarbij worden naast adviezen van dokters en deskundigen ook producten van de drogist aangeraden.

Door in kaart te brengen waar mensen op de sites naar zoeken, kan Etos bovendien slim inkopen, stelt de CEO. Wanneer er veel op hooikoortsklachten wordt gezocht, kan de winkelketen antihistamine inslaan. Ook wil de drogist mensen doorverwijzen naar specialisten, om zo in te zetten op dienstverlening.

Solvo had in 2017 een balanstotaal van 1,4 miljoen euro en heeft vijftien medewerkers in dienst. Sites van het platform worden per maand zes miljoen keer geraadpleegd.