De Nederlandse fitnessketen Basic-Fit heeft in de eerste helft van dit jaar 27 procent meer omzet geboekt dan in dezelfde periode in 2018. Ook nam het aantal leden verder toe, maakt het bedrijf dinsdag bekend.

Het bedrijf dankt de hogere omzet aan een toename van het aantal leden en de hogere gemiddelde abonnementskosten die deze leden nu betalen.

In het eerste half jaar liep het totale aantal leden op naar meer dan twee miljoen en door de nieuwe abonnementenstructuur kreeg de keten meer premiumleden. Deze leden betalen meer.

Ook opende Basic-Fit meer sportscholen. In de eerste helft van 2019 werden 53 nieuwe vestigingen geopend. Over heel 2019 verwacht de fitnessketen 155 sportscholen te openen.

In totaal kwam de omzet uit op 240 miljoen euro over het eerste half jaar. Vorig jaar behaalde het bedrijf in dezelfde periode een omzet van 190 miljoen euro. De nettowinst daalde ondanks de hogere omzet wel. Die daalde van 6,1 miljoen naar 5,8 miljoen euro.

De topman van Basic-Fit, René Moos, heeft het in een toelichting over een "memorabele periode". "We hebben een nieuwe mijlpaal bereikt van twee miljoen leden en door de aankoop van Fitland hebben we nu 785 vestigingen."