Picnic verwacht het jaar af te sluiten met een omzet van 200 miljoen euro, een verdubbeling van de omzet van 2017. Dat vertelde directeur Michiel Muller tijdens een ondernemersconferentie in Londen.

Hiermee behaalt het bedrijf in 2018 volgens Muller een bruto winstmarge van 20 procent.

Eerder verwachtte de onlinesupermarkt nog een omzet van 300 miljoen euro. Nu het jaar het eind nadert, blijkt die voorspelling ietwat tegen te vallen.

Picnic werd in 2015 opgericht, als eerste supermarkt in Nederland zonder fysieke winkels. Vanaf het begin kon er alleen online besteld worden, en vervolgens worden thuisbezorgd. Het bedrijf is inmiddels actief in zestig steden, waaronder enkele Duitse plaatsen.

Veel andere supermarkten die een webwinkel hebben, hebben hun onlineverkopen niet als voornaamste inkomstenbron.

Wil jij elke zaterdag het beste van de economie- en techredactie in je mailbox? Abonneer je dan nu op onze Zaken van Morgen-nieuwsbrief!