Studentenstart-up United Wardrobe maakt grote groei door. Werden in 2017 nog een half miljoen kledingstukken via de app van het platform verhandeld, dit jaar is dit aantal al in juni behaald. 

United Wardrobe verwacht met de drukste maanden nog voor de boeg om 2018 af te sluiten met 250 procent groei. Daarmee zou de eigen jaaromzet uit commissies en transactiekosten op zo'n 4 miljoen euro uitkomen.

De internetmarktplaats voor tweedehands kleding profiteert ervan dat ook bekende Nederlanders hun kleren op het platform aanbieden. Uitbreiding naar Frankrijk deed eveneens een duit in het zakje.

''Door het inzetten van BN’ers ging het echt lopen'', zegt medeoprichter Thijs Verheul. Onder anderen vlogger Monica Geuze, presentatrice Anna Nooshin en zangeres Maan hebben een account bij United Wardrobe.

United Wardrobe werd in 2013 opgezet door Wageningse studenten en telt tegenwoordig zo'n vijftig medewerkers. Het bedrijf heeft in drie financieringsronden al miljoenen euro's opgehaald en mikt begin volgend jaar op een nieuwe ronde tussen de 5 miljoen en 8 miljoen euro.

De app heeft inmiddels 2,5 miljoen gebruikers, vrijwel allemaal vrouwen.