Hilversums mediabureau MediaMonks overgenomen door Britse reclamekoning

Mediabureau MediaMonks komt in handen van de Britse reclamekoning Martin Sorrell, melden S4 Capital en MediaMonks dinsdag.

S4 Capital, de investeringsmaatschappij van Sorrell, betaalt naar verluidt 300 miljoen euro voor het bedrijf uit Hilversum.

MediaMonks heeft zo'n 750 mensen in dienst in tien landen en draait een omzet van 110 miljoen euro. Het concern telt onder meer Adidas, Amazon, Google, en Netflix tot zijn klanten.

De bestuurders van MediaMonks, die zelf aandeelhouder zijn, krijgen een belang in het nieuwe bedrijf.

Volgens eerdere berichten verslaat Sorrell met de overname zijn voormalige werkgever WPP, het bedrijf dat hij enkele tientallen jaren geleden zelf heeft opgericht.

De 73-jarige Sorrell moest in april bij WPP vertrekken na de beschuldiging dat hij bedrijfsgeld had gebruikt voor een bezoek aan een bordeel. Sorrel zelf heeft de beschuldigingen ontkend.

Lees meer over:

NUlokaal adverteren

NUwerk

Tip de redactie