Nederlands MerkGoed koopt familiebedrijf Nomad

De Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed neemt outdoormerk Nomad over. Het Nederlandse familiebedrijf bestaat 40 jaar en is vooral bekend om zijn slaapzakken, tenten en rugzakken

Met deze overname blijft het bedrijf in Nederlandse handen en dat was belangrijk voor CEO Anouk Kooijmans, dochter van de oprichter van Nomad. Zij noemt de verkoop van het familiebedrijf "een moeilijke beslissing, die werd verzacht door de eerste gesprekken met Nederlands MerkGoed".

De Haarlemse onderneming wil het bedrijf verder laten groeien in binnen- en buitenland. Nederlands MerkGoed nam eerder een belang in bekende Nederlandse merken als Ranja, kauwgommerk BenBits en hockeymerk Dita. Nederlands MerkGoed profileert zich als firma die zich richt op versnelde groei van 'kansrijke, karakteristieke merken'.

Partner Arnaud van der Vecht van Nederlands MerkGoed: "De acquisitie van Nomad past perfect binnen onze strategie."

Tegen het Financieele Dagblad (FD) zegt Van der Vecht dat de omzet in 2017 6 miljoen euro was. Het bedrijfsresultaat bedroeg 'een paar procent' van de omzet. Hij wil de omzet verhogen naar 8 tot 10 miljoen euro en het bedrijfsresultaat naar 10 procent.

Nomad werd in 1978 werd opgericht door Barry Kooijmans. In september 2017 werd zijn dochter Anouk directeur van het bedrijf. Zij noemt in het FD het gebrek aan opvolgers als reden voor de overname.

NUlokaal adverteren

NUwerk

Tip de redactie