
Brouwers zien consumptie alcoholvrij bier opnieuw sterk groeien
Ook speciaalbier zit in de lift met een groei van 7,9 procent, maar de consumptie van pils blijft stabiel.
Voor de categorie biermix, waar bijvoorbeeld radler onder valt, viel als enige een daling op te tekenen, zo blijkt donderdag uit cijfers van koepelorganisatie Nederlandse Brouwers, die 95 procent van de Nederlandse bierproductie vertegenwoordigt.
Volgens de organisatie "lijkt de alcoholvrije variant" nu echt ingeburgerd. Vooral onder jongvolwassenen van 25 tot 34 jaar worden alcoholvrij en alcoholarm bier steeds populairder.
Volgens directeur Cees-Jan Adema van Nederlandse Brouwers wordt alcoholvrij bier niet meer alleen gedronken door mensen die nog moeten rijden. "Consumenten kiezen tevens steeds vaker voor de alcoholvrije variant omdat ze die lekker vinden", aldus Adema.
Bierbrouwers introduceren steeds meer biersoorten in een alcoholvrije variant om in te spelen op de veranderende wensen van consumenten.